пʼятницю, 27 грудня 2013 р.

Музично-риторичні фігури (яка страшна-страшна назва!)

Музично-риторичні фігури
(яка страшна-страшна назва!)

Існувала колись теорія афектів у музиці. Себто вважалося, що кожне почуття можна передати (тобто виразити і викликати відповідну реакцію у публіки) завдяки певним усталеним інтонаціям. Наприклад, інтонація Lamento (плач) передавалось низхідною секундою. Якщо взяти старовинні арії, опери і т.д., на цю тему, Ви знайдете багато таких прикладів. Часи пройшли, естетика змінилась (а теорія афектів конвенціональна, тобто слухач повинен хоч підсвідомо знати що' означає та чи інша фігура), але наслідки залишились.


Сьогоднішній слухач не знає ЯК розшифровувати послання, яке відправив йому композитор кількасот років тому. Лист дійшов, та слухач чує лише музику, а змісту не розуміє. Конвенційність естетики зіграла у злий жарт із багатьма прекрасними творами не тільки попередніх епох, а, фактично, і майбутніх. Наприклад, чому імпресіоністів не сприймали в свій час? Тоді ще невідповідно естетичним нормам виглядали їхні твори. А зараз? Зараз... соцреалістичне виховання стримує нас і не дає зрозуміти: а що тут зашифровано у цьому творі митця? чому цей твір так високо цінують професіонали?

"Клієнт завжди правий" (а наш клієнт – публіка). Правда, цю фразу треба на смітник, клієнт може помилятись і таке буває часто. Просто ніхто не повинен знати, що клієнт неправий і ми виправляємо його помилку.

Побільше б проектів етно- класичного кросовера і т.д., то може будуть зрозумілі публіці деякі послання з минулого, випробувані часом.

А поки що... не все золото, що блищить.
А блищить сьогодні набагато доступніша модель музики;)


Сподобалось?
Додавайся в ґуґл+: score.wir.org.ua/plus
Підпишися у фейсбуці - https://www.facebook.com/sheet.music.online
Це ноти: транспозиція, набір, видавничі послуги.
Сьогодні не потрібно, а завтра шукатимеш -
наперед дякую!
Ми - українці. Тримаймося купи!

Немає коментарів:

Дописати коментар